BE YOU. NOTHING ELSE.

BE YOU. NOTHING ELSE.

En film av Lydsporet Media AS: 

Dans: Erik Sand Angelsen 
Cello: Live Sunniva Smidt

Snorre Busch: Filmfotograf, klipp, grade, lyddesign.
Åsmund Smidt: Komponist og Regi
.

 

Om filmen:

I byen lever vi med støyforurensning hver dag. De fleste av oss klarer å luke ut lydene, men kanskje er det også med på å tappe oss for energi. 
Ideen til filmen er å gi et pusterom, et sted man kan fokusere å få igjen energi ved bruk av teknologi.
Filmen viser en virkelighetsflukt som skjer inne i hodet til hovedkarakteren. 
All støy rundt forsvinner og han kan fokusere 100%. Vi ser hvordan han bli fylt med lekenhet og intensitet i samspill med musikken (Cello).
Der av, BE YOU. NOTHING ELSE.

Musikk og Lyddesign:
For at denne filmen skulle fungere slik vi hadde tenkt, måtte musikken produseres før filmen. 
Det var også viktig at musikken kunne fortelle historien igjennom filmen.
Musikken måtte også ha en organisk karakter som blir en motvekt mot det digitale og gi denne teknologien en naturlig opplevelse.
Cello ble da et naturlig valg. Cello kan være myk og omsorgsfull samtidig som den kan være full i råskap. Sammen med et moderne elektronisk landskap ble dette en 
kombinasjon som løfter budskapet i filmen og er med på å bevege den som ser på.

Lokasjon:
Vi ville at filmen skulle oppleves nordisk, men ikke knyttes opp i mot sted eller tid på året.
Dette var med på å gi oss en go del begrensninger som fikk spisset filmen på en god måte. 
Ute var det full vinter og ofte litt varierende lysforhold. Derfor var vi heldige som fikk låne store tomme lokaler på Dora i Trondheim. Vi kunne boltre oss i store tomme lagerlokaler og fikk god kontroll på vær og lys. Til lokasjoner på starten av filmen prøvde vi å finne steder innendørs eller litt ukjente utsnitt fra Trondheim ikke alle tenker over.

Opptaksdagen:
Vi gjennomførte hele innspillingen på ca 2 dager med et relativt lite crew.
Vi hadde 2 skuespillere, kamera, lyd og lys. Andre roller delte vi oss i mellom. 
Under opptaket spilte vi av musikken slik at vi lett kunne sette sammen scenene i ettertid. 
Etter en full dag på Dora hadde vi filmet alt vi trengte. Manus og story board fungerte akkurat slik vi hadde planlagt. 
Dag 2 filmet vi de andre sekvensene i filmen. Vi også heldige med fint vær til de opptakene vi gjorde ute.

Postproduksjon:
Alt etterarbeidet er gjort in house i Lydsporet Media. 

Skroll til toppen